• Godzinny otwarciaPon - Pt 8.00 - 16:00
  • Telefon505-567-234
  • E-mailkontakt@adresstrony.pl

7 prostych sposobów na poprawę jakości życia

Nie jest tajemnicą, że w ciągu ostatniego roku jakość życia wszystkich ludzi gwałtownie się zmieniła. To, co kiedyś było normalne, teraz jest obce i stare, a "nowa normalność" szybko przejmuje kontrolę. Ograniczone podróże, dystans społeczny, noszenie masek, wyższy niż zwykle poziom higieny osobistej... to wszystko dotknęło nas na różne sposoby.

Istnieje jednak 7 całkiem prostych sposobów na to, aby utrzymać pozytywną jakość życia i czuć się przy tym dobrze. Sposoby te obejmują zarówno sposób siedzenia i stania, jak i odpoczynek i relaks.

Prawidłowe odżywianie

To stało się coraz łatwiejsze do podjęcia krótkiej trasy podczas tych dni pracy w domu. Zamiast przygotowywania i gotowania dobrze porcjowane posiłki, to jest o wiele łatwiej rzucić mrożony obiad w mikrofalówce, lub zamawiania na dostawę, i wrócić do wykończenia swój dzień pracy. Doprowadziło to do zmniejszenia różnorodności odżywczej, a to z kolei powoduje, że potrzeby żywieniowe wypadają z równowagi.

Oczywiście sokowanie jest jednym ze sposobów na utrzymanie prawidłowego odżywiania. Soki warzywne i owocowe często zawierają wysoki poziom antyoksydantów, ważnych składników odżywczych i minerałów.

Dostarczanie wystarczającej ilości witamin i minerałów

Oprócz picia soków, ważne jest jednak, aby utrzymywać zalecane dzienne spożycie witamin i minerałów na możliwie stałym poziomie. W niektórych przypadkach, z powodu ograniczonej dostępności niektórych składników w sklepach spożywczych, może to być konieczne poprzez suplementy. W większości przypadków jednak, poświęcenie czasu na przygotowanie i/lub ugotowanie dobrego posiłku dla każdej z codziennych trzech dużych porcji (śniadanie, obiad, kolacja) sprawi, że poczujesz się lepiej, ponieważ to Ty przygotowałeś posiłek, a także dostarczysz więcej niezbędnych witamin i minerałów dzięki temu, że żywność jest mniej przetworzona.

Postawa

To jest jeden, który może łatwo prześlizgnąć się, i bądźmy szczerzy, wszyscy mieliśmy te dni, gdzie poślizg w dół do wygodnego slouch w naszych krzesłach stało się nawet nie myśląc o tym. Mimo to, prawidłowa postawa jest ważna dla zdrowia kręgosłupa, jak również zapobiega ewentualnym przewlekłym problemom. Dotyczy to również stania i chodzenia. Może się zdarzyć, że będziesz pochylony do przodu, z ramionami ściągniętymi do przodu i pochylony do pracy lub czynności. Poświęcanie co godzinę czasu na ocenę swojej postawy, rolowanie ramion w przód/w górę/tył/dół w celu rozładowania napięcia oraz kilkusekundowe rozciąganie może zdziałać cuda w utrzymaniu prawidłowej postawy.

Wygodne obuwie

Jeśli musisz gdzieś podróżować, np. do lekarza, do pracy lub do sklepu spożywczego, odpowiednie obuwie nie może być wystarczająco podkreślone. Poświęcenie czasu na znalezienie odpowiedniego obuwia może pomóc wyrównać całe ciało w celu uzyskania optymalnej postawy. Możesz wyglądać stylowo i nadal uwielbiać chodzić w wygodnych butach, takich jak te, na przykład. Wszyscy wiemy, jak to jest, gdy but nie pasuje, a kostka, kolano, biodro i dolna część pleców zaczynają boleć z tego powodu. Prawidłowe i wygodne obuwie pomaga zmniejszyć te obciążenia i podnieść jakość życia.

Sen

Jest to rzecz, której wszyscy chcielibyśmy mieć więcej, ale która sama w sobie jest niezbędna dla ludzkiego zdrowia. Prawidłowy sen przynosi wiele korzyści, od umożliwienia umysłowi prawidłowego "wyłączenia" świadomości, aby umożliwić przygotowanie istotnych podświadomych aspektów pamięci i koncentracji, do zwiększenia siły systemu odpornościowego. W połączeniu z właściwą dietą i dobrą postawą, sen jest jednym z najważniejszych aspektów podnoszenia jakości życia, ponieważ jest dosłownie jak spędzamy dobrą trzecią część naszego życia. Gdyby nie był niezbędny, nie potrzebowalibyśmy tyle snu, ile potrzebujemy.

Nawodnienie

Jest to zarówno najłatwiejszy, jak i najtrudniejszy do kontrolowania aspekt jakości życia. Wszyscy słyszeliśmy, że od 3 do 4 litrów wody dziennie jest niezbędne do utrzymania odpowiedniego nawodnienia, jednak wiele osób pije znacznie mniej niż to. Łatwo jest chcieć pić tak dużo, ale ile razy wszyscy jesteśmy tak zaangażowani w nasze zadania, że czas wydaje się umykać? Ustawianie przypomnień, alarmów w naszych smartfonach lub posiadanie strony internetowej z przypomnieniami o nawodnieniu może bardzo pomóc, a to niesamowite, jak po prostu utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia sprawi, że poczujesz się zarówno fizycznie, jak i psychicznie.

Światło słoneczne

Wyzwanie w świecie COVID, wiele rządowych agencji zdrowia uznało, jak ważne jest codzienne wystawianie się na działanie promieni słonecznych. To dlatego w Wielkiej Brytanii, pomimo bardzo ścisłego zamknięcia, obywatele mogą chodzić na spacery wokół swoich bloków zarówno dla ćwiczeń, jak i dla uzyskania światła słonecznego. Istotną częścią ekspozycji jest to, że w ten sposób organizm naturalnie produkuje witaminę D, jeden z podstawowych budulców prawidłowego zdrowia. As well, the brightness of the sun and, surprisingly, color of the sun also triggers the release of chemicals in our brains that help promote focus and alertness, as for tens of thousands of years, the sun was the only light by which we could hunt, gather, work, and play.

Niektóre z linków, które zamieszczam na tej stronie są linkami afiliacyjnymi. Jeśli przejdziesz przez nie, aby dokonać zakupu, zarobię niewielką prowizję (bez dodatkowych kosztów dla Ciebie). Pamiętaj jednak, że polecam te produkty ze względu na ich jakość i to, że mam dobre doświadczenia z ich używaniem, a nie ze względu na prowizję, którą można zarobić.

Bożena Nowak

Lekarz pediatra, potwierdza, korzystny wpływ wyciskanych soków na odporność dzieci i młodzieży. Warszawa.